Конференція

З досвіду роботи методиста Вільшанського центру дитячої та юнацької творчості Вільшанської селищної ради Кіровоградської області  про  організацію дистанційного навчання в позашкільному закладі

Цитату

Методист Вільшанського ЦДЮТ

Радова Тетяна Валентинівна

Перехід на дистанційне навчання, зумовлений пандемією, вже який
навчальний рік став неочікуваним та доволі серйозним випробуванням для
всіх учасників освітнього процесу – освітян, вчителів, учнів та їхніх батьків.
Після тимчасової розгубленості всім довелось прийняти цей виклик та
швидко адаптуватись до нових реалій, але питання розвитку дистанційної
освіти набуло неабиякої актуальності.
І хоча дистанційне  навчання не є заміною очного та ніколи не
планувалось на довгострокову перспективу, воно стало ефективним
інструментом не тільки під час карантину.
Свою роботу з впровадження дистанційної освіти педагоги
Вільшанського центру дитячої та юнацької творчості Вільшанської селищної
ради розпочинають  на початку навчального року з розроблення алгоритму
роботи з організації дистанційного навчання в освітньому закладі. В період
дистанційного навчання педагогічні працівники щотижня подають на
електронну пошту закладу індивідуальний план роботи, в якому розписана
щоденна робота керівника гуртка відповідно до навантаження. Технологію
дистанційного навчання в умовах карантину  активно використовують 100%
педагогічних працівників. Майже всі вихованці закладу охоплені
дистанційним навчанням (88%). Керівники гуртків закладу опанували
різноманітні освітні платформи: Всеосвіта, Viber, студія онлайн-освіти
“EdEra”, Zoom, Google classroom, Prometheus, YouTube, Telegram, Google
Meet, Facebook (групи, сторінки, мессенджер). Під час  дистанційного

формату педагоги закладу впроваджують всі методи та прийоми, які
притаманні очному навчанню, такі як групові дискусії, колективне
обговорення пройденого матеріалу, живе спілкування, конференції, семінари,
ділові ігри, практикуми тощо.
Майже всі вихованці закладу  забезпечені сучасною комп’ютерною
технікою чи сучасними смартфонами, але у багатьох відсутнє Інтернет-
з’єднання або воно на стільки слабке, що усі перевантажені інформацією
вищеназвані сервіси, просто не завантажуються.
З цими  переліченими проблемами доводиться стикатися щодня, тому
ми  вирішили для організації дистанційного навчання використовувати
Google classroom. Чому саме Google classroom? По-перше, він не такий
важкий, як більшість сервісів і з ним можна працювати при слабкому
Інтернеті. По-друге, він нормально відтворюється як на стаціонарних
комп’ютерах і різноманітних ноутбуках,  так і на смартфонах.
В Google classroom кожен вихованець та керівник гуртка створили свої
власні облікові записи. Адміністрація закладу приєднала педагогів в додатку
Classroom до своїх віртуальних класів і долучила до них учнів через
спеціальний код, який поширюють учням в соціальних мережах або через
запрошення на електронну скриньку. Коли класи (групи) сформовані,
керівники гуртків нашого закладу мають можливість викладати свої
матеріали (текстові файли, презентації, таблиці, аудіо та відеоматеріали,
посилання на сайти, YouTube канали ) та коментарі. Вихованці виконують
завдання, знайомляться з матеріалами, можуть у відповідь викладати свої
матеріали і здають свої роботи, які педагог оцінює і відбирає на різноманітні
конкурси та заходи, які відбуваються під час дистанційки. Всі виконані
завдання дітей автоматично зберігаються на Google Диску, що дозволяє за
потреби неодноразово переглядати їх. У Google Класі можна працювати з
Google Документами, Google Диском, Gmail, YouTube, завантажувати аудіо
та відео матеріали. Педагоги можуть робити оголошення, ставити запитання,
коментувати роботу вихованців у реальному часі, а також відслідковувати

виконання завдань, перевіряти та оцінювати роботу. На платформі Classroom
відтворені наші курси (гуртки), педагоги можуть завантажувати свої
відеоуроки, користуватися додатковими відео матеріалами. розміщувати
презентації, тести   на Google форми.
Додатково кожен, залежно від засобів зв’язку, відповідно до своїх
потреб і маючи педагогічну свободу у виборі методів, використовує ті
онлайн-інструменти, які йому зручні. Наші педагоги проводять онлайн-уроки
в  Zoom-конференціях та додатку Google Meet.  Перевагами цих платформ є
доступ до демонстраційних екранів один одного, завдяки відео і аудіо
зв’язку вихованці та педагог  спілкуються між собою, простота підключення
та реєстрації, запис заняття.
Для спілкування створені спільноти учнів, батьків на Viber, Facebook,
Messenger. Наприклад, Viber – дистанційний герой української освітньої
системи і безпосередньо нашого закладу.  Виявилося, що це один із
найпоширеніших засобів зв’язку, який можна використовувати  для
дистанційного навчання і саме ним найбільше скористалося педагогів нашого
закладу.  Ще одим засобом зв’язку став Меssenger – листування, в якому
педагоги переписуються та відправляють завдання дітям, а діти відправляють
виконані завдання.
Під час мозкового штурму, для організації проєктної діяльності,
індивідуальних завдань найчастіше помічником педагогів  виявляється
онлайн-дошка Padlet. Педагоги нашого закладу використовують ще дану
платформу як інструмент збору інформації від всіх учасників процесу в
одному місці, на яку можна додавати фото, тексти, документи, аудіо/відео
записи.  За допомогою цього сервісу Парламент дітей Вільшанської селищної
ради створює оголошення, статті, документи для спільної роботи
(розв’язуємо проблеми та досліджуємо їх); представляємо інформацію з
певної теми в наочному вигляді; вчимося стискати інформацію.
Виховна робота – це той аспект формування учнівської особистості,
який просто не можна відкласти на потім. Навіть карантин не може стати

перепоною для проведення заходів, які допоможуть вихованцям сформувати
правильні цінності та всебічно розвиватися. За ініціативи Парламенту дітей
Вільшанської селищної ради серед здобувачів освіти проводиться багато
заходів, конкурсів, фото челленджів.
З метою покращення емоційного стану та популяризації здорового
способу життя, особливо в умовах поширення COVID-19, відбуваються
онлайн-марафони. Учасники отримують індивідуальні челенджі (виклики),
на тему здорового способу життя, які допомають «прокачати» здоров’я та
провести вільний час із користю: раціональне харчування, фізична
активність, репродуктивне здоров’я, психічне здоров’я та профілактика
COVID-19.
Також проводиться робота з батьками, адже від взаємозв'язку та
взаєморозуміння батьків на даний момент залежить багато чого.
Під час дистанційного навчання відбуваються онлайн-засідання та сесії
Парламенту дітей.
Дистанційне навчання – це складно, особливо коли падає як сніг на
голову непідготовленим педагогам, вихованцям та батькам. Але сьогодні все
інакше: ми вже готові до цього виклику!

Цитату

Цікаво та інформативно розкрита робота з використанням дистанційних форм саме педагогів-позашкільників, адже позашкілля - це особливий світ зі своєю специфікою навчання, спілкування та своїм неповторним мікрокліматом. Успіхів у подальшому та безперебійного Інтернет-з'єднання! (ПД Петрівської ТГ)

Цитату

Щиро дякуємо, дорогі колеги, навзаєм)))

Цитату

Реалізація проекту "Міняй лідера"

https://www.facebook.com/groups/329147451124466/permalink/931497380889467/