Конференція

Соціокультурна діяльність лідера учнівського самоврядування під час проведення вуличних акцій та естафет

Цитату

Робота Новомиргородського міського парламенту дітей – важлива
складова розвитку кожної дитини. Адже саме тут діти вчаться приймати
рішення, самостійно працювати, командному лідерству. А це є тією
соціокультурною діяльністю підростаючого покоління, яка формує якості,
необхідні кожному у сучасному суспільстві. Вихованці отримують той
досвід, який буде необхідний у майбутньому громаді.
Вуличні акції та естафети, запроваджені лідерами Новомиргородського
парламенту дітей, з’явилися як своєрідна відповідь історичним та суспільним
змінам, що відбувалися в державі у період з 2014 року. День Гідності та
Свободи, День Соборності України, День Героїв Небесної Сотні, День
захисників та захисниць України, День Незалежності України – ті знакові
дати, під час яких посилюється робота органів учнівського самоврядування.
Ініціатива своєрідного «вуличного активізму» з’явилася саме у депутатів
Новомиргородського МПД. Юні парламентарі разом із вихованцями
Новомиргородського центру дитячої та юнацької творчості виготовляли
невеличкі сувеніри патріотичної тематики і у зазначені дні виходили на
площу та вулиці міста, роздаючи те, що виготовили власноруч. Крім того,
важливим елементом була розмова з перехожими, яка мала характер
інтерв’ю: «Чим для Вас є День Гідності та Свободи?», «Яке ставлення до
наших захисників?», «Чи відомо Вам щось про День Соборності України?».
Таким чином і діти, і дорослі бачать загальну картинку національної
свідомості громадян, готовності працювати у своїй країні, а не за її межами;
рівень обізнаності мешканців міста із розвитком суспільного та історико-
культурного життя українців. Відповідно, таке спілкування може дати
поштовх до створення нових окремих проєктів, що мають на меті актуальні
теми сьогодення саме для своєї громади, міста чи села.
Заходи, які відбуваються у громадських місцях, орієнтовані на
громадськість та мають на меті згуртувати жителів міста навколо єдиної

мети. Зупинимося на основних вуличних акціях та естафетах, організованих
Новомиргородський міським парламентом дітей.
Майстерня флікерів «Світлячок» - поширення безпекової культури серед
пішоходів. Депутати Новомиргородського МПД з керівниками гуртків
ЦДЮТ на площі міста запрошують виготовити флікер – світловідбивний
елемент на фетровій основі у довільній формі (листочок, жук, сердечко,
котик тощо). Здебільшого, подія зорієнтована на маленьких пішоходів, адже
видимість людини на дорозі у темну пору доби – надзвичайно важлива для
життя і здоров’я.
Голуб Миру. Щороку 21 вересня у Міжнародний День миру
парламентарі перехожим на вулицях міста роздають виготовлених з паперу
голубів. Символічно, що на крилах пташок розміщений текст пісні «Боже,
великий, єдиний». Таким чином лідери поширюють ідею миру та збереження
цілісності української території.
Сувенір до Дня Гідності та Свободи. Спільно з вихованцями
Новомиргородського МЦДЮТ лідери заздалегідь виготовляють невеличкі
сувеніри з елементами національної символіки: браслети, лялечки- мотанки,
прапорці, брелки з тіста. 21 листопада виготовлені сувеніри діти роздають
мешканцям міста. Особливою умовою цієї вуличної акції є комунікація з
перехожими.
В обіймах тепліше. 14 лютого, у день створення Новомиргородського
парламенту дітей, депутати дарують свої безкоштовні обійми та невеличкі
валентинки усім перехожим. Ця естафета допомагає дітям зрозуміти
важливість такої простої емоції як щирість та радість. У лютому 2021 року
естафета не проводилася, оскільки карантинні норми вимагають
безконтактного спілкування.
Великодній кошик – благодійна вулична акція, яка проводиться у
переддень святкування Великодня. Лідери роздають літнім перехожим
кошики з необхідним пасхальним набором. Ділитися з іншими своїм теплом
- головна мета цієї акції.

Вуличні акції та естафети - окремий вид діяльності парламенту дітей,
який має на меті розвивати волонтерство, благодійність. Організовуючи
захід, який передбачає комунікацію з перехожими, залучення їх до
активностей громадянознавчого напрямку, педагог та вихованці мають
розуміти усі деталі відповідного івенту. Враховуючи всі ризики та
окресливши усі етапи проведення вуличної акції чи естафети, слід чітко
продумати процес комунікації дітей та дорослих. Адже часто залучити будь-
кого до участі важко як психологічно, так і морально. Байдужість, негатив,
спротив можуть стати бар’єром для досягнення мети заходу. Але подолавши
особистісне несприйняття дитиною цих факторів, відбувається освоєння
такого виду діяльності як волонтерство, менеджмент, зв’язки з
громадськістю. Діти отримують неабиякий досвід, практичне застосування
якого бачать уже зараз. А це означає, що вони розуміють своє призначення,
важливість подібних заходів та свою безпосередню роль в організації
активностей своєї громади чи країни. Таким чином і реалізується практичний
бік соціокультурного та громадянського розвитку особистості – здатність
брати участь у суспільному житті громади та використовувати можливості
впливу на процеси прийняття рішень.