Булінг (від англ. bully – насильник). Погодьтеся, страшно звучить? Але справа навіть не в звучанні, а в тому, що це явище оточує нас всюди – в кожному навчальному закладі, і найстрашніше – те, що воно несе за собою надзвичайно негативні наслідки. Тому проблему насилля потрібно чітко тримати на контролі, та проводити різноманітну роботу задля запобігання випадків булінгу. З цією метою Знам’янським районним парламентом дітей було проведено опитування серед учнівської молоді району «Булінг та його прояви у підлітковому віці» Відповідно обробленим результатам дослідження 100% учнів розуміють поняття «насильство». На запитання «Чи присутнє насильство у вашій школі?» основна частина стверджують, що насильства немає, близько 10.5% учнів обрали відповідь «так». Поняття «булінг» розуміють усі опитані респонденти.
Головними захисниками у випадках булінгу діти вважають:
1. Друзі
2. Батьки
3. Вчителі
Але подолати цей процес більшість вважає нездійсненим, тому як варіант обирають – взаємне позитивне ставлення один до одного.
Отже, з даного дослідження ми зробили наступні висновки, підлітковий вік, у яком у застосовуються найагресивніші форми булінгу, – найскладніший вік, але, водночас, найважливіший період формування свідомої особистості. Діти у цьому віці надзвичайно емоційні, а тому – різкі. Через це їм властива схильність до різких кроків та крайнощів – у тому числі й до жорстокості – психологічного та фізичного насилля щодо членів власних колективів.