Конференція

Цифрова грамотність – важлива вимога сьогодення

Радова Тетяна Валентинівна
координатор Парламенту дітей
Вільшанської селищної ради

Цифрова грамотність є одним із головних компетентностей організації
роботи з органами учнівського самоврядування. Це підтверджує важливість
та необхідність цифрової грамотності для ефективного виконання своїх
обов’язків депутатами парламенту дітей.
З огляду на широке використання цифрових технологій в органах
учнівського самоврядування, нам, педагогам, також необхідні компетенції
для належного втілення цифрових змін. Технології стають дедалі
складнішими, різноманітнішими та розвиваються швидкими темпами. Це
вимагає від педагогів постійного підвищення рівня власної цифрової
компетентності, яка включає в себе не лише вміння використовувати
комп’ютерні засоби в професійній діяльності, а й відповідати викликам
кібер-ризиків, уникати небезпек в цифровому просторі, зберігати
конфіденційні дані, вміти ефективно впроваджувати електронні послуги та
вирішувати проблемні ситуації за допомогою цифрових технологій.
Існуюча реальність сьогодні – вихор цифрових технологій трансформує
наше життя, швидко змінює світ та наше існування. Але все ж таки наше
вміння користуватися Інтернет-можливостями значно відстають від
стрімкого розвитку самих цифрових технологій.
Деякі вихованці володіють необхідними вміннями та навичками, деякі
– ні. Але є й такі, які допомагають педагогам здійснювати деякі он-лайн
операції, і це не тішить. Дефіцит знань завжди є. Основними труднощами
можна відмітити, по-перше, технічні складові (наявність та швидкість
Інтернету на пристроях), по-друге – психологічний бар’єр (невпевненість у
власних силах) та недостатньо відповідних знань, вмінь та навичок. Але,
працюючи в команді з лідерами, тісній співпраці один з одним ми ділимося
своїми знаннями, доповнюємо вміння один одного виходячи з власного
досвіду, і досягаємо необхідний результат.
Тож, використовуючи цифрові технології на заняттях гуртка «Основи
учнівського самоврядування», для взаємодії один з одним, спілкуванні,
перегляді цифрового контенту і т.д. ми відкриваємо нові шляхи для розвитку
комунікативних здібностей вихованців, їх креативного мислення та
покращення самоорганізації молоді.