Конференція

Розвиток роботи під час труднощів

Цитату

Самарцева Яна
Голова Парламенту дітей Долинської ТГ

Світ постійно змінюється! Ми пристосовуємось до змін екології, клімату до
протистояння надзвичайним ситуаціям та епідемія. Нам доводиться вчитися,
продовжувати свою діяльність у цих складних умовах. Через спалах пандемії
коронавірусу в Україні роботодавці перевели більшість своїх працівників на
дистанційний режим роботи. Наразі багато організацій просто вимушені
впровадити дистанційний формат роботи. Органи дитячого самоврядування не
можуть залишити все і піти на карантин, ми маємо вчитися працювати за
будь-яких умов. Слід зазначити, що протягом останнього десятиліття
дистанційна робота стала більш поширеною. Якщо за звичайних умов
дистанційна робота може запроваджуватися ситуативно, то при надзвичайних
ситуаціях – це вимушений обов’язковий крок, що поширюється на діяльність
значної частини депутатів задля збереження їх здоров’я та забезпечення
безперебійної роботи. Слід зазначити, що і міжнародні, і українські
дослідження доводять, що більшість опитаних людей готові і надалі
працювати в дистанційному або змішаному режимі.
Дистанційна робота органу дитячого самоврядування - це віддалена
діяльність депутатів, що виконується за допомогою засобів інформаційних
комунікаційних технологій поза приміщеннями діяльності дитячого
парламенту, для забезпечення реалізацій своїх повноважень та реалізацій
інтересів дітей їх прав та обов‘язків.
Перший досвіт роботи дистанційного ми почали впроваджувати з
початком пандемії. На сьогодні вже опанували різні методи цієї роботи:

2
Для формування внутрішньої комунікації ми створили бази даних
офіційних електроних адрес та облікових засобів, телефоних номерів членів
учнівських самоврядувань громади; створили групи месенджерів (Viber,
Telegram, Messenger) для поширення миттєвих повідомлень та отримання
зворотного зв‘язку.
Для налагодження зовнішньої комунікації популяризуємо
розсилання матеріалів через такі швидкі способи як соціальні мережі
та месенджери; організовуємо та беремо участь у відео-конференціях,
що дає можливість співпрацювати з депутатами парламенту,
представниками громадськості та інші.

Рекомендації:

 Коли ми визначаємо тривалість сесій, треба враховувати навички
саморегуляції депутатіві зважати, що сесії у початковій, середній та старшій
школах можуть тривати по-різному.
 Коли створюється розклад (у цьому випадку розклад синхронного навчання),
саме в ці пів години через будь-який зв’язок (не обов’язково
відеоконференцію) педагог перебуває з учнями, може їх консультувати.
 Обов’язково є час для асинхронного навчання. Наприклад, після сесії
синхронного навчання дитина за вказівками вчителів і за допомогою батьків
організовує навчання сама. Вчителі допомагають спланувати роботу дітей,
надають індивідуальні консультації, якщо це оговорено і це їм під силу. Вони
також надають завдання, шаблони та інструкції для опанування теми.
 Головне – гнучкість. Якщо навіть 80% учнів на уроках – добре, 20% можуть
мати індивідуальні плани. Присутність учнів на уроці – це не присутність
учнів, як в очній школі. Ми можемо відмічати, хто є на уроці, але гнучко
ставитися до різних обставин, через які діти не можуть вийти на синхронний
зв’язок.
Ось – ще один варіант впорядкування і структурування шкільного
дня для учнів будь-якого віку:

3

Закінчити виступ хочу невеличкою притчею:
«Однієї ночі в провінції, де знаходився монастир, прийшов сильний снігопад.
Уранці учні ледве дісталися до зали для молитви через сніг, що сягав їм до
поясу. Коли всі зібралися, учитель почав розмову так:
– Скажіть мені, що потрібно робити в цій ситуації коли наш монастир
засипало снігом? Один з учнів сказав: – Слід молитися про відлигу.
Другий сказав: – Потрібно сидіти в своїй келії, а сніг хай іде, як ішов.
Третій сказав: – Тому, хто пізнав істину, має бути все одно – чи є сніг чи немає
снігу.
Тоді вчитель промовив: – А тепер послухайте мене.
Учні приготувались слухати глибоку мудрість. Учитель обвів їх поглядом,
зітхнув і сказав:
– Лопати в руки – і вперед!»
Досить чекати зміни чи якихось негараздів. Вже сьогодні треба брати лопати в
руки і розпочинати роботу. Працювати онлайн є величезні можливості,
головне не відкладувати на потім. Полегшити роботу дитячого
самоврядування та налагоджити спілкування як в середині діяльності так і
зовні, можна в один клік.