Конференція

Діяльність органів учнівського самоврядування в часи пандемії. Переваги та недоліки

Цитату

Случ Анна Сергіївна
Великосеверинівський ліцей
Великосеверинівської сільської ради
Голова шкільного парламенту дітей Великосеверинівської територіальної громади

Світ постійно і динамічно змінюється! Ми пристосовуємося до змін
екології, клімату, до протистояння надзвичайним ситуаціям та пандемії. Нам
доводиться вчитися продовжувати свою діяльність у цих складних умовах.
Перехід на дистанційну форму роботи органів учнівського самоврядування
(далі ОУС), зумовлений пандемією, вже третій навчальний рік став
неочікуваним та доволі серйозним випробуванням для всіх учасників
учнівського активу.
Після тимчасової розгубленості всім довелось прийняти цей виклик та швидко
адаптуватись до нових реалій, питання розвитку дистанційної діяльності
набуло неабиякої актуальності. І хоча дистанційна форма діяльності не є
заміною очного (живого спілкування) та ніколи не планувалось на
довгострокову перспективу, воно стало ефективним інструментом не тільки під
час карантину.
Актуальність На сьогодні наявні широкі можливості використання
електронних технологій для дистанційних комунікацій, як для забезпечення
діяльності ОУС, так і для взаємодії з громадськістю. Широке впровадження
таких технологій у практиках ОУС дозволяє забезпечити діяльність у
надзвичайних ситуаціях і, в багатьох випадках, підвищити її ефективність.
“Не було б щастя, та нещастя допомогло!”
Запровадження карантину та надзвичайної ситуації внаслідок поширення
COVID-19, привернули особливу увагу до необхідності дистанційної роботи.
Якщо за звичайних умов дистанційна робота може запроваджуватися
ситуативно, то при надзвичайних ситуаціях – це вимушений обов’язковий крок,

що поширюється на діяльність значної частини людства задля збереження та
забезпечення безперебійної роботи.
Варто звернути увагу на переваги та недоліки дистанційної діяльності в умовах,
коли вона суттєво переважає над звичайною.
ПЕРЕВАГИ:
• відсутні витрати часу і грошей на дорогу задля відвідування масових заходів,
зборів, засідань;
• мобільність;
• висока оперативність для багатьох видів діяльності;
• можливість більшої концентрації на діяльності за відсутності факторів, що
відволікають;
• більша гнучкість у плануванні свого режиму дня;
• можливість персоналізованих умов діяльності, особливо у випадках,
пов’язаних із певними особистими життєвими обставинами та станом здоров’я;
• можливість дотримання умов ізоляції, що обумовлені надзвичайними
ситуаціями.
НЕДОЛІКИ:
• необхідність більшої самодисципліни і відповідальності;
• відсутність повноцінного спілкування з друзями, колегами, як формального,
так і неформального, що може ускладнити виконання завдань;
• не завжди просто забезпечити належні умови для діяльності вдома;
• можливі проблеми зі здоров’ям, спричинені зменшенням рухливості;
• дистанційна форма роботи не підходить для розвитку комунікабельності.
Оцінюючи особливості роботи ОУС, переваги та недоліки дистанційної
діяльності, можна зробити висновок, що повністю дистанційна діяльність –
виняток. Гнучке ж поєднання дистанційної діяльності зі звичайною – це гарна
можливість врахувати різні обставини, зекономити час та ресурси.

Дистанційна діяльність є однією з можливостей сучасної системи організації
роботи на основі інформаційно-комунікаційних технологій. Вона чудово
поєднується у відносинах з громадськістю. Така взаємодія є вкрай важливою
для якісної діяльності, особливо в умовах дистанційної роботи ОУС.
ВАРТО РОЗГЛЯДАТИ ТАКІ МОЖЛИВОСТІ ДИСТАНЦІЙНОЇ РОБОТИ:
Діяльність органів учнівського самоврядування є достатньо консервативною,
але досвід роботи в умовах карантину та сучасний розвиток технологій свідчать
про потребу змінювати підходи до роботи на більш сучасні. Очевидні переваги
у дистанційній роботі ОУС при проведенні різних нарад, засідань мають:
• відеоконференції.
Відеоконференції є найкращим варіантом у більшості випадків.
Наразі в широкому доступі є багато варіантів програмного забезпечення, що
передбачають проведення конференцій. Найбільш поширеними на сьогодні
інструментами є Skype, Zoom, Google Meet. Ці інструменти є доступними для
більшості комп’ютерних (Microsoft Windows, macOS) та мобільних (Android,
iOS) операційних систем, що значно спрощує дистанційну діяльність великої
кількості користувачів. Саме цими додатками користуємося ми у своїй
діяльності.
СЕРВІСИ ІНФОРМУВАННЯ (передача інформації)
Для поширення інформації (оголошення про консультації, обговорення проєкту
рішень сесії КОПД, оголошення про скликання сесій, засідань інші
оголошення) необхідно використовувати як обов’язкові, так і електронні засоби
інформування:
• інформаційні канали без зворотного зв’язку: сторінки у соціальних мережах
(наприклад, Facebook, Instagram, як найбільш поширені), канали, спільноти у
месенджерах (наприклад, Viber, Facebook Messenger, Telegram, як найбільш
поширені) з посиланням на хмарне сховище;
• адресне розсилання електронною поштою всім членам учнівського
самоврядування особам, яких прямо стосуються питання, а також всім іншим
зацікавленим особам.

Визначальними характеристиками використання сучасних технологій є
миттєве донесення інформації до відповідних осіб і надання їм можливості
віддаленого опрацювання матеріалів. При цьому, важливо максимально
охопити такими системами інформування відповідних заінтересованих осіб. Це
дозволить своєчасно залучити їх до діяльності, врахувати їх думку, уникнути
конфліктів у подальшому та вибудувати, взаємодію і довіру у відносинах.
Важливо розуміти, що дистанційна форма діяльності повинна бути не лише на
словах. Вона повинна бути якісно організованою і зручною для всіх членів
ОУС.
Карантин виявив не готовність до переходу більшості на дистанційну
роботу. Хоча значна кількість змогла переорієнтуватися.
Попри те, що дистанційна робота для багатьох була новим форматом, на
сьогодні вже напрацьовано дієві практики. Наприклад, парламентарі
Великосеверинівської громади підійшли доволі креативно та організовано до
цього. Так, у кожного парламентаря є свій акаунт в Instagram, а також група у
Viber до якої входять всі парламентарі громади. Депутати
Великосеверинівської громади мають можливість обговорити план роботи,
організацію заходу, події, спланувати свою роботу, а також можуть
спілкуватися коментарями до постів чи в групах. Є можливість переглядати
відео та корисну інфографіку. Гортаючи стрічку новин або переглядаючи сторіз
(фото чи коротке відео тривалістю до 15 секунд), тобто мають змогу мимоволі
отримувати корисну інформацію.
Карантин для багатьох з нас надав можливість використати час для підвищення
своїх навичок та вмінь. Тому збільшився інтерес до різноманітних навчальних
сервісів. На державному рівні цікаві курси запропонувало Міністерство
цифрової трансформації України. Щомісяця з’являється новий освітній серіал.
Так, вже розміщено навчальні курси для розвитку базових цифрових навичок,
цифрової грамотності для вчителів, серіал для батьків «Безпека дітей в
інтернеті», онлайн-сервіси для вчителів, оплата комунальних послуг онлайн та
інші. Розкриваються важливі теми і аспекти. Щоб відео не були нудними, до
участі запрошують відомих гостей, а інформацію подають доволі просто і
цікаво.
Допоки через карантинні обмеження не можна подорожувати, є
можливість відчути себе віртуальним мандрівником. Зачинені музеї? Не біда,

адже світові та українські мистецькі майданчики розмістилися на онлайн-
платформах. Щоб мати на відстані пари кліків світову спадщину, достатньо
скачати додаток GoogleArts&Culture чи просто перейти за посиланням.
Панорамні відео доступні також на YouTube. Це платформа, де доступні
віртуальні тури світовими музеями. Тут можна не лише переглянути художні
твори, але й ознайомитися з інформацією про них. Усі ці приклади
демонструють, що навіть під час карантину ми маємо можливість щось
відвідати, культурно розвиватися, активно працювати. Ізоляцію можна
компенсувати різноманітними онлайн заходами.
Парламентарі Великосеверинівської громади, щоб мешканці громади не
сумували, влаштовують онлайн концерти, читання віршів онлайн, квести,
челенджі та зустрічі з цікавими людьми.
Ситуація з пандемією складна, але завжди є вихід. Головне не відкладати на
потім, а вже зараз об’єднуватися та шукати шляхи вирішення різних ситуацій.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
Майя Соляник https://zmist.pl.ua/blogs/naslidky-pandemiyi-dlya-osvity
Кафедра менеджменнту https://kerivnyk.info/perevahy-ta-nedoliky-dystantsijnoho-
navchannya
https://myc.news/ua/obshestvo/preimushestva_i_nedostatki_udalenki
https://thepage.ua/ua/economy/kontrol-na-vidstani-plyusi-ta-minusi-distancijnoyi-roboti

Цитату

Спостерігаю за наповненням вашої сторінки у Facebook. Досить цікавий контент. Активна діяльність лідерів👍