Конференція

Цифрова грамотність – це особистий розвиток

Комунальний заклад ”Будинк дитячої
творчості”
Кетрисанівської сільської ради
Виконала
Соловйова Марина
член учнівського самоврядування
Парламенту дітей
Кетрисанівської сільської ради

Цифрова грамотність — здатність працювати індивідуально або
колективно, використовуючи ресурси, інструменти, процеси і системи, які
відповідають за оцінювання інформації, отриманої через медіа-ресурси, і
використовувати таку інформацію для вирішення проблем, здобуття знань.
А що ж може бути важливішим на сьогоднішній день для учнів , як
не здобуття знань-отих якісних, глибоких, доступних і таких цінних
для виживання у теперішньому непростому і швидкозмінному світі?
Від школярів вимагають вміння орієнтуватися в інформаційних
потоках, освоювати нові технології, навчатися, шукати і використовувати
нові знання. Багато тут залежить і від бажання та здібностей дітей, і
від батьків, а саме - від їх матеріальних та інтелектуальних можливостей,
і від навчального закладу, а точніше-від організації всіх учасників
навчального процесу. Та ні для кого не секрет,що часу як завжди , не
вистачає. І ось тут доречно зауважити, що суттєво пощастило дітям, у
яких на високому рівні знаходитьсястан роботи учнівського
самоврядування в рідній школі . Адже воно є універсальною формою
активності учнів, яка є засобом життя учнівського колективу та прикладом
творчої самореалізації особистості. Самоврядування забезпечує участь учнів
у різноманітній роботі навчального закладу, залучає їх до активної
діяльності, допомагає зрозуміти свої права та обов’язки, формує управлінські
навички.
Діти вчаться зі шкільних років приймати дорослі рішення,
опановувати надскладні задачі, приміряють найрізноманітніші ролі для
реалізації непосильних на перший погляд завдань.
Про учнівське самоврядування я багато чула від старшої сестри,
спостерігала за його роботою, брала участь у різноманітних акціях і
флешмобах, переймалася цікавими темами і проблемами. Намагалася
бути в курсі всіх цікавинок. І ось цього навчального року мені випала

честь бути кандидатом в президенти школи від 7 класу. Радості моїй не
було меж: я складала передвиборчу програму, будучи хворою, вигадувала
креативні ідеї, набридала з ними всім членам родини, муштрувала
однокласників і мріяла про здійснення найзаповітнішої мрії.
Не судилося, на посаду обрали не мене, а учня-конкурента з 9 –
го класу, я стала його помічником. Але бажання працювати, творити
мріяти лише підсилилось і набрало шалених обертів.
Дистанційне навчання внесло свої корективи у звичне навчальне
русло, та ми-сучасні учні, навчилися працювати ів google формах, брати
участь у on-Iine конференціях, тренінгах, квестах
Адже всім відомо, що основою інноваційного, креативного і
ефективного навчання є цифрова грамотність.
Що ж таке цифрова грамотність? Це не просто користуватися
смартфоном чи ноутбуком і мати доступ до Інтернет ресурсів, заходити на
сайти. Здатність ефективно та безпечно використовувати сучасні цифрові
технології в роботі та навчанні, у професійному та особистісному
розвитку-ось що таке цифрова грамотність. Цифровізація країни несе
позитивні зміни в усіх сферах життя - від учнів нової української школи
і до випускників вищих навчальних закладів.
Цифрова грамотність необхідна кожному, тому що означає велику
кількість сервісів онлайн. Онлайн-послуги – це комфорт, зручність,
економія часу.
Цифрова грамотність – це особистий розвиток. Завдяки їй всі
зможуть співпрацювати, обмінюватися досвідом, якщо потрібно-навчати,
швидко знаходити інформацію, а також зможуть проводити різні онлайн-
активності.
Володіючи цифровою грамотністю у людини з’являється більше
шансів на працевлаштування, безперервне навчання, постійне
самоудосконалення, ефективне вивчення іноземних мов, можливість

проходити онлайн-курси. тренінги, вебінари, квести. Адже це
суперможливості, чи не так?
А ще дуже важливою в наш час є онлайн-безпека. Буде розуміння
як уберегти свій акаунт та облікові записи від зламу зловмисниками та
шахраями.
Причин для опанування цифрової компетентності є ще дуже
багато, рамки її необмежені, вони змінюються і удосконалюються. Я
знаю, що можна знаходити оптимальні рішення для забезпечення
злагодженої роботи всіх мікроколективів у навчальному закладі з
максимальним комфортом для всіх учасників навчального процесу можна
тільки завдяки плідній співпраці, прийнятті оптимальних рішень, ну і,
звичайно, самонавчанню.
Мені особисто багато в чому допомогає моя мама - вона вчитель
початкових класів в новій українській школі з досвідом 3 роки, старша
сестричка Віка-студентка технічного університету факультету економыки
та менеджменту Багато вчуся у друзів-старшокласників, намагаюся
плідно працювати з новообраним президентом школи та членами
учнівського парламенту. І ось завдяки щоденній праці та навчанню я
намагаюся розібратися у величезній кількості інформації. Починаю
розуміти схеми та інструменти для досягнення своїх цілей.
Для кращого і швидкого результату необхідне стимулювання, яке
неможливе без наставників, спонсорів, батьків. Лише з їх базовою
підготовкою, фінансовою спроможністю і людяним відношенням до всіх
перепитій сьогодення можливо досягати успіхів і перемог.
І тільки співпраця і розуміння дасть нам - новому поколінню - змогу
через ефективне керування ресурсами та інформаційними потоками
досягти вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення,
застосовувати свою власну навчальну стратегію, оцінювати власні
результати та навчатися впродовж життя.

-Марино, чи можуть знання з цифрової грамотності  замінити живе спілкування?

- Віталію, я вважаю що ні адже ніщо в світі не замінить живе спілкування. Тільки комунікативні навички вчать нас грамотно спілкуватися.

👍

Все нове завжди цікаве і одночасно незрозуміле. Хтось проти, хтось - за. Але те, що дистанційна освіта набирає обертів і відкриває нові горизонти пізнання - факт незаперечний