Конференція

Інформаційно - комунікаційні технологій в соціальній мережі Instagram. Блогерство в дитячому самоврядуванні.

Матеріал підготувала:
Случ Анна Сергіївна
КЗ «Великосеверинівська ЗШ І-ІІІ ст.,
Позашкільний центр»
Голова шкільного парламенту дітей Великосеверинівської ОТГ

Більшість сучасних споживачів отримує інформацію саме з глобальної
мережі, безмежний функціонал якої замінює і друковану періодику, і радіо, і
телебачення. У кожної форми класичного медіапродукту сьогодні є еквівалент в
інтернеті: текстові онлайн-матеріали всіх жанрів, онлайн-радіо, прямі ефіри,
відеосюжети і відеопрограми, а також додаткові мультимедійні форми, такі як
лонгріди, тести, картки, подкасти і так далі. Сукупність цих способів передачі
інформації користувачеві є безперечною перевагою, бо охоплюють ширший
діапазон доступних засобів для подання інформації.
Актуальність дослідження полягає в тому, що блоги посідають особливе
місце в сучасному медіапросторі для молоді. Це стало можливими завдяки
інтенсивному розвиткові інформаційно-комунікаційних технологій. Різні
контент мають високий ступінь довіри в аудиторії, оскільки пропонує до уваги
авторські фото, відео, об’єктивну, незаангажовану інформацію. Саме тому
зацікавлений користувач соціальних мереж починає надавати перевагу не
відомостям, що спрямовані виключно на рекламу, а інформації, яку пропонує
блогер.
Згідно з дослідженням порталу Mediakix.com за 2020 рік, що базується на
опитуванні західних маркетингових фахівців, центром багатьох рекламних
стратегій сьогодні є соцмережа «Інстаграм», вона займає перше місце в
рейтингу професійних інтересів для маркетологів. До трійки найбільш
ефективних форматів контенту в соціальних мережах в сучасності входять
Instagram Posts (78%), Instagram Stories (73%) і YouTube Videos (56%).
Популярність у мережі – мрія та ціль багатьох підлітків, а самі блогери –
приклад для наслідування. Якщо раніше рівнялись на спортсменів, фанатіли від
акторів та мріяли про знайомство зі співаками, то зараз всі прагнуть мати відоме
ім’я та відвідуваний блог.
Яку роль цифрова грамотність може відіграти для юного покоління?
Донесення своєї думки, показ своїх талантів та вмінь, спілкування, обмін
досвідом, розкриття себе, як особистості.

Для блогерів соціальні мережі є засобом самовираження і отримання
соціального схвалення, задоволення потреби у вигляді визнання.
Соціальні мережі взагалі влаштовані так, що публіку приваблює, перш за
все, особистість.
Хтось вважає це своїм хобі, хтось професією, а дехто – і тим, і іншим.
За словами політичного блогера Олега Пономар, який очолив топ – 100 блогерів
за версією каналу ICTV, вважає це своєю професією:
«Я присвячую цьому весь свій час. Пишу щодня вже чотири роки. В середньому
у мене виходить два – три пости на день».
На відміну від ЗМІ, блогери досить активно спілкуються з читачами та
глядачами.
«Я можу коментувати, намагаюсь відповідати читачам. Може щось і пропускаю,
але в цілому намагаюсь відповідати», - каже Богдан Логвиненко – тревел
блогер.
Таке спілкування з автором є доступним, оскільки можна прокоментувати
його пост в соціальній мережі, запитати щось в особистому повідомленні чи
висловити свою думку на його сайті.
Середній вік аудиторії «Інстаграм» від 18 до 32 років. Це молоде
покоління з уже сформованим кліповим мисленням. Виділимо фактори, за
допомогою яких привертають користувачів:
1) Інтерактивність.
2) Можливість вибору контенту глядачами.
3) Зворотний зв'язок з автором (блогери просять коментувати свої
випуски, тим самим формуючи більш лояльне ставлення до себе).
4) Стимулювання активності користувачів (конкурси, розіграші призів).
Сьогодні подорожі стали одним з найбільш привабливих і соціально
схвалюваних способів дозвілля, як для молоді так і для людей будь – якого віку.
Подорожувати стало доступніше і популярніше, ніж раніше. На різних
медіаплатформах, зокрема соціальній мережі «Інстаграм» з'явилася велика
кількість тревел-блогерів.
Для аналізу було запропоновано медіапростір 10-ти найбільш популярних
(за кількістю фоловерів) тревел - блогерів України. Серед них : Антон Птушкін
(ptuxerman; 1,5 млн. фоловерів; 761 допис), [8]; Олександр Ладанівський
(ladanivskyy; 221 тис.; 760 дописів), [9]; Юлія Беркута (juli_berk; 121 тис.; 705
дописів), [10]; Віра Пасько (verapasko; 106 тис.; 1021 допис), [11]; CrazzzyTravel
(82,7 тис.; 5698 дописів), [12]; Олег Слободенюк (olehslobodeniuk; 76,4 тис.; 758

дописів), [13]; Ксенія Марченко (ksu_hin; 57,7 тис.; 8565 дописів), [14]; Максим
Заселян (nuisididoma; 18,3 тис.; 2970 дописів), [15]; Орест Зуб (orestzub; 17,5
тис.; 2419 дописів), [16]; Ірина Журавель (irena_zhuravel; 10,2 тис. підписників;
1565 дописів), [17].
У ході аналізу, як використати серед учнів – студентів, зафіксовано кілька
способів комунікації з аудиторією. Насамперед ідеться про власне
коментування, емоційну реакцію аудиторії за допомогою емоджі, що
передбачене інструментами мережі «Інстаграм». Користувачі можуть
поширювати дописи блогерів у своїх сториз, позначати блогерів на власних
фото. Формуючи аудиторію, автори (блогери) застосовують також опитування,
формулюють запитання в сториз (для подальшої підготовки контенту на запити
аудиторії), проводять конкурси, висловлюють пропозиції та ін.
Інтернет впливає на всі сфери життя, зокрема й на мову. Спілкування
різними мовами необхідне, навіть обов’язкове, оскільки інформація, що
знаходиться в Інтернеті, апріорі призначена для всього світу. «Різноманітність
інформації в Інтернеті про різні культури й цінності дозволяє людині,
залишаючись носієм власної культури, представляти її іншим, і разом із тим
знайомитися з іншими культурами й випробовувати їх вплив» [2, с.658]. Але
отримати інформацію і послуги в Інтернеті можна переважно однією із
домінуючих у світі мов. Якщо швидко не змінити цю ситуацію, то це може
призвести до руйнування культурної і мовної різноманітності й прискорити
зникнення мов, звичаїв і традицій.
В основі соціальної мережі – комунікація індивідів. «Сучасна людина
оточена мережею соціальних контактів, які стають все більш безособистісними
та швидкоплинними. Соціальні мережі створюють простір, у якому людина
може найповніше реалізувати свої потреби в такий спосіб, якого потребує
сучасне суспільство. Інтернет уможливив надання стійкості міжособистісним,
часто випадковим, контактам.
Отже, блогерство в соціальній мережі «Інстаграм» стрімко, тематичної та
формотворчої різноманітності, а також є доступним для аудиторії. Варто
зазначити і про суспільну значущість. Люди, які в своїх блогах реагують на
актуальні події, є лідерами думок.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1. Показаньева И.В. Теоретическое осмысление основ трэвел-блогинга. Функциональные
отличия трэвел-блогера и трэвел-журналиста [Электронный ресурс] / И. В. Показаньева //

Universum: Филология и искусствоведение : электрон. научн. журн. – 2015. – № 3–4 (17). –
Режим доступу : http://7universum.com/ru/philology/archive/item/2083.
2. Маковецька-Гудзь Ю. Українська мова у соціальних мережах // Мовні і концептуальні
картини світу. – 2014. – Випуск 47 (Т.1). – С. 658-663.
3. Дзюбіна О. Комунікативний аспект соціальних мереж Facebook і Twitter / О. Дзюбіна //
Вісник Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля. Серія: Філологічні науки. –
2016. – №2. – С. 218–222
4. Borm J. Defining Travel: On the travel book, travel writing and terminology / Jan Borm //
Perspectives on Travel Writing / ed. by Glenn Hooper, Tim Youngs. Aldershot : Ashgate, 2004. P.
13-26.
5. Greenman J. Introduction to Travel Journalism. On the Road With Serious Intent / J. Greenman.
New York : Peter Lang Publishing, 2012. 218 p.
6. Instagram. ptuxerman: офіційна сторінка Птушкіна Антона. – Режим доступу:
https://www.instagram.com/ptuxerman/ .
7. Instagram. ladanivskyy: офіційна сторінка Олександра Ладанівського, –Режим доступу:
https://www.instagram.com/ladanivskyy/.
8. Instagram. juli_berk : офіційна сторінка Юлії Беркути. – Режим доступу:
https://www.instagram.com/juli_berk/
9. Instagram. verapasko: офіційна сторінка Віри Пасько. – Режим доступу:
https://www.instagram.com/verapasko/
10. Instagram. CrazzzyTravel: офіційна сторінка CrazzzyTravel. – Режим доступу:
https://www.instagram.com/crazzzytravel/
11. Instagram. olehslobodeniuk: офіційна сторінка Олега Слободенюка. – Режим доступу:
https://www.instagram.com/olehslobodeniuk/.
12. Instagram. ksu_hin: офіційна сторінка Ксенії Марченко
https://www.instagram.com/ksu_hin/
13. Instagram. nuisididoma: офіційна сторінка Максима Заселяна. – Режим доступу:
https://www.instagram.com/nuisididoma/
14. Instagram. orestzub: офіційна сторінка Ореста Зуба. –Режим доступу:
https://www.instagram.com/orestzub/
15. https://www.radiosvoboda.org/a/29089158.html
17. Instagram. irena_zhuravel: офіційна сторінка Ірини Журавель.– Режим доступу:
https://www.instagram.com/irena_zhuravel/. – Дата перегляду: 16.12.2020

Анно, скажіть, будь ласка, чи зустрічали ви блогерів, які висвітлюють діяльність органів учнівського самоврядування?

На жаль, ні. Сьогодні блогери акцентують увагу на тому, що цікаво аудиторії, а їй цікаві різні тревел-огляди, погляди на їжу і т.п.. Але, звісно, хотілося б....

Правильно сказано: "Для блогерів соціальні мережі є засобом самовираження і отримання
соціального схвалення" - це так, але меншість, якщо навіть такі і є, висвітлюють проблеми, які цікаві та корисні нам, підліткам
Басюк Анна (Долинський РПД)

Цікаві думки. А що могло б стати тією "родзинкою", яка б дала змогу розкрутити блог про дитяче самоврядування?

Новомиргородський МПД

Дякую за цікаве питання:-)😊

 

Можливо зустріч з відомими людьми. Співпраця з аудиторією, висвітлення актуальних тем, через спілкування з відомими людьми. Обговорення питань, які цікавлять сучасну молодь